Okazja, czyni złodziejem

 

 Pożądana galanteria

W okresie świątecznym, wydaje się nam, że znajdziemy dużo ofert promocyjnych na zakupy, zwłaszcza w zakresie produktów galanteryjnych, które są często pożądanym prezentem pod choinki. Ale może być tak, że super okazja może być też super inteligentnym złodziejem. Dlaczego?

Biznes musi wyjść na plus   

 

Na zakupach, to my wydajemy, a zarabiają inni (pixabay.com)
 

Zgodnie z prawem rynku, biznes zawsze musi wyjść na plus, dlatego dużo ofert promocyjnych często jest sponsorowanych z zawyżonej ceny, a my myślimy, że mamy okazję. Mamy tylko, ze ustawioną i tak naprawdę możemy zapłacić drogo. Dlatego jeśli np. szukamy czegoś ze skórzanej galanterii jak portfele, dobrze wcześniej zorientować się cenie w różnych sklepach- a najlepiej w hurtowniach, bo mają większy wybór, i to w swojej marży.  Możemy sobie porównać ceny np. za pośrednictwem storn internetowych.

 

Portfele. Do koloru do wyboru (pixabay.com)
Cena detaliczna

Oczywiście nie brakuje prawdziwej promocji, ale to zależy od sklepu i jego marży. Zazwyczaj może ona być zaniżona procentowo i dlatego nasz prezent może być ofertą w najniższej cenie detalicznej, ale w różnicy max10-15% I tak wszyscy na święta są zadowoleni, bo każdy wyszedł trochę na plus, o ile zniżka jest uczciwa. Zazwyczaj różnica ceny w marży hurt-detal wynosi  ok. 20%. To znaczy, że  hurtownik ma marże producencką 10%, a sprzedawca detaliczny 30 % marży. Różnica zysku jest tylko pozornie większa w cenie detalicznej, gdyż hurtownia zarabia na większej ilości sprzedanego  towaru bezpośrednio od producenta.

Dodaj komentarz